On 17 January, 16 February and 2 March 2017, the Supervisory Board of the Company adopted resolutions on making changes to the composition of the Management Board of the Company. The current 5th Term of the Management Board of Energa SA expires on 4 January 2019.
In the period from March 2, 2017 to February 5, 2018 - the Management Board consisted of the following persons:
Daniel Obajtek - President of the Board,
Alicja Barbara Klimiuk - Vice President of the Management Board for Operations,
Jacek Kościelniak - Vice President of the Management Board for Finance,
Grzegorz Ksepko - Vice President of the Board for Corporate Affairs.
On February 5, 2018, Mr. Daniel Obajtek resigned from the position of the President of the Management Board of ENERGA SA as of the day.
Prezes Zarządu Energa SA
Od 1999 roku związany z przedsiębiorstwami prywatnymi, gdzie przez 7 lat pełnił funkcje kierownicze i dyrektorskie, był także współzałożycielem jednej ze spółek. Działacz lokalny i samorządowy. Od roku 2002 do 2006 był radnym Gminy Pcim, następnie od 2006 do 2015 roku wójtem Gminy. W czasie 9-letniej kadencji podjął z sukcesem wiele inicjatyw rozwojowych. Wprowadził rozwiązania przyczyniające się do wyrównania standardów nauki w placówkach szkolnych, wdrożył projekty ze środków unijnych dotyczące komputeryzacji gospodarstw oraz organizacji kursów i szkoleń dla mniej zamożnych gospodarstw. Z powodzeniem przeprowadził wiele inwestycji infrastrukturalnych. W 2015 roku rozpoczął pracę na stanowisku Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – największej w Europie agencji płatniczej, zatrudniającej ponad 11 tys. pracowników w 16 województwach w Polsce. W ARiMR usprawnił procesy związane z wydatkowaniem ok. 25 miliardów złotych rocznie ze środków funduszy unijnych i krajowych. Zreformował Agencję pod względem organizacyjnym oraz zoptymalizował koszty jej funkcjonowania. Zracjonalizował płace pracowników ARiMR, a także podjął się rozmów ze związkami zawodowymi, doprowadzając do zażegnania wieloletniego sporu zbiorowego. W 2016 roku utworzył Wydział Zamiejscowy Departamentu Informatyki, mający na celu obniżenie kosztów obsługi IT i tym samym uniezależnienie Agencji od firm zewnętrznych. Od 2016 roku sprawuje również funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej LOTOS – Biopaliwa Sp. z o.o. oraz jest członkiem Rady Nadzorczej DALMOR S.A. Laureat wielu nagród, m.in. I miejsca w plebiscycie EURO GMINA, II miejsca w plebiscycie na Najlepszego Wójta Małopolski, zdobył również tytuł Osobowości Ziemi Myślenickiej oraz tytuł Lidera Opieki Społecznej. W 2016 roku uzyskał I miejsce w plebiscycie Gazety Bankowej Liderzy Polskiej Gospodarności w kategorii Debiutant 2016 roku. Był współautorem publikacji "Repolonizacja Polski" oraz "Fundusze Unii Europejskiej jako czynnik poprawy konkurencyjności i jakości życia na obszarach wiejskich Podkarpacia". W lutym 2017 Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o powołaniu go w skład Zarządu V kadencji powierzając funkcję Prezesa Zarządu Energa SA.
Sprawuje nadzór funkcjonalny nad następującymi obszarami działalności spółki ENERGA SA: obsługa prasowa, audyt i kontrola, zarządzanie ryzykiem strategicznym, obsługa prawna, bezpieczeństwo, polityka personalna Grupy (w tym zatrudnianie członków organów Spółek Grupy ENERGA), marketing i sponsoring, zarządzanie organizacją i ładem korporacyjnym Grupy, dialog społeczny.
Vice-President of the Management Board for Financial Matters
He graduated from the Economic Academy (currently University of Economics) in Katowice, specializing in finance and accounting. In 1989 he began his professional career as an accountant, finance specialist and Chief Accountant in private limited liability companies. Then, from 1992 to 1998, he provided accounting, tax and legal and economic advisory services running his business activity. He conducted training workshops on the subject of taxes, accounting and mandatory prevention of the introduction of funds originating from illegal or undisclosed sources into financial circulation. He also worked as an auditor for the National Cooperative Savings and Loans Organization (Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa). From 1998 to 2002 he served as the Finance Department Director at the Silesian Voivodship Office. He was also the Supervisory Board chairman of the Upper Silesia Regional Development Agency and a supervisory board member of the Upper Silesia Restructuring Fund. He was elected as Member of the Parliament of the 5th Term and, during that period, he served as a member of the Parliamentary Public Finance Committee. From January to November 2007 he was Secretary of the State in the Prime Minister’s Office and Deputy Chairman of the Standing Committee of the Council of Ministers. From 2007 to 2011 he served as the Vice-President of the Supreme Audit Chamber. He acted as an expert in the twin cooperation project to strengthen the audit potential of the Audit Authority in Georgia and Albania.
Vice-President of the Management Board for Corporate Matters
Graduate of the Faculty of Law and Administration at the University of Gdansk (2001). In 2004 he completed his public prosecutor trainee program in the District Public Prosecution Office in Gdansk and he passed the public prosecutor examination. In November 2005 he was entered on the list of advocates. In July 2006 he became a partner (equity partner) in the law firm Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Głuchowski Siemiątkowski Zwara i Partnerzy. In November 2010 he became a senior partner, thereby taking a senior management position. In his law practice he specialized above all in company law, business services, criminal law, criminal revenue law, civil law, administrative law and in issues related to the functioning of the oil and power sector. He also provided services to other businesses, including advisory services in the area of corporate governance. From 2003 to 2007 he sat in the Supervisory Board of Agencja Rozwoju Pomorza S.A. He was one of the principal authors of the vetting bill and the amendment of the Act on the Institute of National Remembrance drafted in 2006. He also participated in work on the consumer bankruptcy bill, the amendment of the State Treasury Solicitors' Office Act, the amendment of the Press Law, the amendment of the Weapons and Ammunition Act and the amendment of the Criminal Code and he prepared draft regulations for the Minister of Regional Development on public aid. In 1996 he completed the Fourth Annual Summer School for Young Social and Political Leaders under the Polish Robert Schuman Foundation and in 1997 the English language school at the University of California Los Angeles.
acting President of the Management Board, Vice-President for Operations
She graduated from the Management Department of the University of Gdansk. She completed the Post-Graduate Course in Management at the Warsaw School of Economics and the Post-Graduate Course in Controlling in Corporate Management at the University of Gdańsk. She has many years of professional experience in commercial law companies with State Treasury holdings, including Energa SA as the President of the Management Board. In the period of consolidating the Energa SA Group with the Ostrołęka Power Plant Complex, she oversaw the process of separating the distribution sys-tem operator, establishing an electricity trading company and restructuring the Energa SA Group sub-sidiaries. In 2006-2007, she also served as a member of Supervisory Boards of companies such as: Towarowa Giełda Energii S.A. in Warsaw, Zespół Elektrowni Ostrołęka S.A. and Cergia Energetyka Toruńska S.A. In the period from 1992 to 1998, as the Vice-President of the city of Suwałki, she over-saw the areas of finance, infrastructure investments, geodesy, zoning management and public utility companies. From 1998 to 2006, she was the President and Vice-President of the Special Economic Zone in Suwałki responsible, among others, for overseeing infrastructure construction and development on the Special Economic Zone site and monitoring compliance of the businesses with their permits. In the period from 2008 to 2013, she ran her own business, providing investment advice and consulting on the reports on the environmental impact of investment projects. Since 2014, she has been the Director of the Technology Transfer Center at the Higher Vocational School of prof. Edward F. Szczepanik in Suwałki, where she executed projects co-funded by the EU focusing on the research and development work for businesses and the transfer of technology from academic centers to the economy.